MBA Chances עמוד הביתHaas_business_school Booth_business_school Columbia_business_school Harvard_business_school INSEAD_business_school Kellogg_business_school London_business_school Sloan_business_school Stern_business_school Stanford_business_school Wharton_business_school
  הודעות חדשות הודעות חדשות הזנת RSS - ביקרת בקמפוס? אנא עדכן
  שאלות ותשובות שאלות ותשובות  חיפוש בפורום   הירשם הירשם  היכנס היכנס

ביקרת בקמפוס? אנא עדכן

 כתוב תגובה כתוב תגובה עמוד  123 22>
הודעה
  שיחה חיפוש שיחה חיפוש  אפשרויות שיחה אפשרויות שיחה
כותב
 אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה   תודה (0) תודה(0)   ציטוט odrp ציטוט  כתוב תגובהתגובה קישור ישיר להודעה זו שיחה: ביקרת בקמפוס? אנא עדכן
    פורסם: 10 ביולי 2004 ב 11:32
odrp  הצג תפריט
Guest Group
Guest Group


הצטרף: 26 ביוני 2003
מצב: לא מחובר
נקודות: 294

To: All, dalit


Recommendations about visiting Kellogg (ver. 1.01):
 
1.
It's best to find someone to stay with in Evanston, where the Northwestern University is located.  If you don't find any, take into account that using the subway it's going to take between twenty minutes to an hour getting there.  The subway is the cheapest way of getting to Evanston (several bucks), compared to a taxi.  There's no problem of parking in Evanston, but think twice about renting a car if you plan to stay the night in Chicago.
 
2. When visiting Kellogg, make sure you have the chance to do the following:

► Come to one of the TGs, a get-together of the entire school which takes place at Friday 5pm.  It'll give you a feeling what's the culture in Kellogg and who the students are.

► Try to find out before going to Kellogg which classes or professors interest you.  Try to pinpoint specific classes (rather than just "I am interested in Marketing classes", for example).

► Enter at least two classes.  You could find out which classes are taking places with any of the students.  Ask one of the students to ask permission from the professor, before entering the class.

► Attend the daily Information session and make sure you write down your name.  They may provide you with good tips as to what to emphasize in your essays, etc.  Take all possible brochures from the information session, they might help you later on.

► If you have a laptop, their wireless LAN is open without passwords (at least it wasn't secured in 2003).

► Be open-minded and try to talk to as many students as you can when you visit the school.  Lunches are a good time for spending half an hour with students.  They will probably all appreciate your traveling all the way from Israel.

3. Remember to write down name of students, classes and professors you talked to.  It would be worth mentioning in your essays.
 
4. There's no point traveling all the way to Kellogg without visiting University of Chicago and Chicago itself.  Save at least several hours to visit the city.  I was rather limited in time when visiting Chicago, but I found it's possible to compress it all in a couple of nights.
 
 
[If I remember something else, I'll edit this message and update the version label...]

חזרה לראש העמוד
 אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה   תודה (0) תודה(0)   ציטוט rkmba2002 ציטוט  כתוב תגובהתגובה קישור ישיר להודעה זו פורסם: 11 ביולי 2004 ב 01:43 rkmba2002  הצג תפריט
Guest Group
Guest Group


הצטרף: 13 במאי 2003
מצב: לא מחובר
נקודות: 59

To: odrp, All, dalit


Just few additions/corrections to odrp's good advice on visiting Kellogg.

Accomodations: try to stay at Evanston. Contact us (current students) for suggestions.

TG: very good idead but it is FRIDAY at 5pm (not Thursday)

wireless needs password now, but there are everal pcs open for prospective students around, and almost every coffee shop in town has free wireless.

And: don't hesitate to contact current students with any questions.

Roy

חזרה לראש העמוד
 אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה   תודה (0) תודה(0)   ציטוט odrp ציטוט  כתוב תגובהתגובה קישור ישיר להודעה זו פורסם: 11 ביולי 2004 ב 07:30 odrp  הצג תפריט
Guest Group
Guest Group


הצטרף: 26 ביוני 2003
מצב: לא מחובר
נקודות: 294

To: rkmba2002


(Thanks, I updated my message.... )

חזרה לראש העמוד
 אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה   תודה (0) תודה(0)   ציטוט mb108 ציטוט  כתוב תגובהתגובה קישור ישיר להודעה זו פורסם: 15 בספטמבר 2004 ב 22:10 mb108  הצג תפריט
Guest Group
Guest Group


הצטרף: 22 ביולי 2003
מצב: לא מחובר
נקודות: 25

 בא למישהו לשתף אותנו בחוויות מהביקור בקמפוס?

תודה!

חזרה לראש העמוד
 אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה   תודה (0) תודה(0)   ציטוט boazcn ציטוט  כתוב תגובהתגובה קישור ישיר להודעה זו פורסם: 18 בספטמבר 2004 ב 20:24 boazcn  הצג תפריט
Guest Group
Guest Group


הצטרף: 06 באוקטובר 2003
מצב: לא מחובר
נקודות: 139

To: All


רשמים מביקור בסטנפורד:
כבר בכניסה לאוניברסיטה מקבלים את האפקט של אחד ממוסדות הלימוד הוותיקים בארה"ב. בניינים מדהימים, ותיירים שמסתובבים בסיורים מוסדרים של הקמפוס ומצלמים את המקום. בזמן שההיתי התקיים היום האחרון של ה-Pre-term ובמקביל להרצאה שבה הייתי על סטנפורד, הסטודנטים החדשים עברו הרצאה על איזון נכון בין לימודים לשעות הפנאי ופעילויות אחרות. בהתאם לאוירת קליפורניה, כולם מסתובבים עם חולצה ומכנסיים קצרים. אנחנו שעוד שואפים להתקבל הסתובבנו עם חולצות מכופתרות.
הייתי בטוח שאני היחיד שמשקיע כל כך , אבל בהרצאה השתתפו סטודנטים מכל העולם: ספרד, ברזיל, גרמניה, רוסיה ומרחבי ארה"ב.
המרצה הייתה מוועדת הקבלה ובוגרת הפקולטה מ-1992.
 
מאפייני בית הספר:
  1. ניהול כללי – בסיס לניהול
  2. גודל התוכנית
  3. Organizational leadership is a noble pursuit
 
הבית ספר רואה את יכולת ההנהגה כקריטי וכיכולת נדירה.
 
בבית הספר ארבעה תוכניות: PhD (למחקר), Sloan (למנהלים ותיקים), Executive  (למנהלים ותיקים) , MBA (תוכנית של 2 שנים).
 
לימודים כללים: אין התמחות, אין MAJOR, הלימודים כללים וגם הקורסים בראיה הזאת.
שיטות הלימוד  - מגוונות ומותאמות לכל נושא/קורס. למשל : קורסי אסטרטגיה ושיווק – ברובם 100% case study. ייצור – סימולציות וכדומה.
 
גודל כיתה: יחסית קטנים מבחינת גודל כיתה. בשנה הראשונה בין 60 ל-65 , בשנה שניה 15-35 (יחס מרצים : תלמידים – 1:6) – יתרונות : כולם מכירים את כולם, יחס אישי של המרצה.
 
מתמקדים בלימודי: מנהיגות, יזמות, ניהול בינלאומי, הכרה בחשיבות הקהילה.
 
מנהיגות – זה לא מדע,הזה אומנות. רוצים שתלמד בכיתה כמה שיותר על עצמך.
 
מנסים להתמודד עם הביקורת על לימודי ה-MBA שהם תאורטיים מדי, לכן מנסים לשלב הרבה דברים מעשיים.
 
יזמות – יותר קל ללמוד איך מתנהלים אירגונים קטנים ואיך שינויים מתחוללים בארגונים קטנים. לכן לומדים על אירגונים קטנים ואז משליכים את זה על אירגונים גדולים.
 
הכרה בקהילה  - ארגונים הם חלק מהקהילה ולכן זה קריטי שהם ילוו ויתרמו לה.
 
כל הנושאים הללו נתמכים במרכז מחקר מרכזי בפקולטה.
 
שנה ראשונה:
14 קורסי Core.
סמסטר א' – בסיס
סמסטר ב' – מימוש – חשבונאות וכולה.
סמסטר ג' – שילוב.
אפשר לבצע בחינת פטור (אין הגבלה על כמות הקורסים) או בחלק מהנושאים יש קורסי TURBO בהם קצב הלימוד מהיר יותר (למי שמכיר את הנושא).
 
במקביל יש פעילויות שתורמות לתרגול היכולות שנלמדות בקורסי הבסיס. זה הזדמנות מצויינת לתרגל יכולות בסביבה בטוחה.
 
שניה שניה:
חופשי לגמרי, אפשר גם לקחת קורסים מכל שאר בתי הספר בסטנפורד, עד 16 יחידות (כ-4 קורסים).
 
שילוב תארים :
Joint – מוכר ומוגדר מראש על ידי הבית ספר (יש עו"ד ועוד משהו)
DUAL – עושים ממש שני תארים במקביל (עם כל פקולטה בסטנפורד). צריך להתקבל ל-GSB ובשנה הראשונה לבקש להתקבל לתואר הנוסף.
 
לימודי תעודה:
Global Management – GMP- לא צריך להרשם באופן רישמי. כל מי שלוקח את כל הקורסים הנדרשים יקבל אוטומטית את ההכרה. בין היתר יש קורס – GMIX – קורס בארץ אחרת, לתרגול. ויש גם נסיעות לימודים.
 
Public management – לארגונים ללא מטרת רווח. כל שנה בוחרים נושא להתמקד בו, השנה הקבוצה מתמקדת ב-Climate Change : energy, economics, corporate policy. יש הלוואות מצויינות ומלגות מלאות למתמקדים בתחום הללא רווח.
 
Clubs – יש הרבה מועדונים וזה גם הזדמנות לתרגל מנהיגות.
יש גם הרבה כנסים שמנוהלים על ידי התלמידים וזה גם הזדמנות לתרגל מנהיגות.
 
מגורים:
מובטח לכל תלמידי שנה ראשונה. מעונות לרווקים או בכפר Escondido לזוגות או למשפחות.
 
בני זוג: מוזמנים לכל הפעילויות למעט הקורסים ואירועי גיוס.
 
עבודה:
קשרים מאד חזקים עם Alumni שעוזרים המון (נתנה דוגמא למישהי שחיפשה עבודה מסויימת באפריקה ותוך חודש קיבלה 6 הצעות מבוגרים)
לכל אחד מוקצה מראש יועץ הקריירה והוא אמור לתמוך בך במציאת עבודה (יש גם אפשרות לקבל סיוע לבני זוג).
 
קבלה:
בהרצאה התמקדו בדברים הבאים הללו בלבד:
א.      שיש למועמדים שליטה עליהם (בניגוד לכאלה שאין שליטה , כגון מי קורא את הבקשה שלך)
ב.       לא מגלים סודות על תהליך הקבלה , מתוך הוגנות לאנשים שאינם יכולים להגיע לקמפוס.
 
קריטריוני קבלה:
א.      יכולות מנהיגות
ב.       יכולות אינטלקטוליות
ג.        גיוון.
 
מנהיגות:
מסתכלים על יכולות מוכחות – מחפשים את זה בכל דבר שניתן להנהיג בו (ולא רק בעבודה). בודקים מה הפוטנציאל של האדם והאם הוא באמת מתפתח לאורך הקריירה שלו.
הם בודקים את זה על ידי קורות החיים.
לא חייבים ניסיון עבודה, בכיתה שמתחילה עכשיו יש אנשים עם 0 עד 18 שנות ניסיון עבודה, ממוצע 4.
כמו כן מחפשים מנהיגות בפעילויות חוץ לימודיות/חוץ לעבודה, כגון פעילות חברתית. הם מודעים לכך שיש מקומות עבודה שבהם אתה מועמס מאד ולכן פעילות חברתית זה לא "חובה". הם מסתכלים בשילוב כדי להבין מה חשוב לך יותר בחיים, מאשר האם עשית פעילות חברתית כן או לא.
 
מכתבי המלצה:
הם מניחים מראש שכל מכתבי ההמלצה הם חיוביים. לכן הם מחפשים מכתב שאינו כללי , מחפשים דברים ספציפים על הבנאדם. מישהו שיענה על כל השאלות שנשאלות. לא חשוב התואר של מגיש ההמלצה, יותר חשוב האורך (!) של ההמלצה והמידע שהוא נותן.
ממליצים מהאקדמיה  - עדיף שלא, רק במקרה שעשית אצלו עבודה ארוכה וממשית. להפעיל שיקול דעת במקרה הזה.
במקרה שזה ממליץ שאינו הבוס הנוכחי שלך חייבים להסביר ב-additional info  (ביקשו להדגיש שזה מידע נוסף ולא חיבור נוסף...)
 
יכולות אינטלקטואליות –
מה למדת ואילו ציונים קיבלת. הם מסתכלים בכל קורס ובכל סמסטר. מסתכלים על המגמה של הציונים לאורך הסמסטרים (האם התחלת חלש והשתפרת , או להיפך) חשוב שיהיה מגוון של קורסים, כך שמהנדס צריך לקחת קורסים שלא מהנדסה וכדומה.
 
GMAT: זה חלק מהמידע הכולל שהם אוספים עליך, אבל זה לא קריטריון היחיד. ציונים של התלמידים שהתקבלו השנה – 530 (!) ועד 790 (הבנתי שהם דחו 8 מועמדים עם 800). ממוצע – 711. הציונים חשובים לפי מה ואיפה למדת , למשל: למהנדס פחות יסתכלו על החלק הכמותי ואילו למי שלא למד בארה"ב יסתכלו על חלק המילולי כדי לראות יכולות אנגלית. כלומר מסתכלים על הציון כולל , ציון כמותי וציון מילולי, כל אחד בנפרד.
TOEFL: נעים מ-263 ועד 300 ממוצע – 277.
 
מגוון – מחפשים אנשים שונים שיוכלו לתרום דברים מגוונים. זה קשור למה שעשית ואיפה עשית את זה. מגוון זה לא רק גזע ומין.
 
חיבורים – 2 חיבורים, בד"כ בין 2 ועד 8 עמודים (לכל גודל כזה יש מישהו מתאים שהתקבל). חיבורים טובים : ,עונים על השאלות, נותנים מידע על האדם (מידע אמיתי וכנה). הם לא רוצים לשמוע מה שאתה חושב שהם רוצים לשמוע , אלא באמת מה חשוב לך בחיים.
 
באיזה סיבוב להגיש : לא למהר, להגיש מתי שמוכנים (למשל , לא להגיש בלחץ בסיבוב הראשון עם שגיות כתיב,. גם MIT בארץ הדגישו את נושא שגיאות הכתיב – תריצו spell check לפני שתגישו , זה נושא רגיש :) ).
חיסרון בסיבוב שלישי – אין כמעט מעונות, בעיה עם ה-VISA.
% קבלה בסיבוב ראשון ושני דומים , סיבוב 3 נמוך יותר (לא בהרבה).
 
ראיון:
על פי הזמנה בלבד, על ידי בוגרים.
שואפים לראיין את כל מי שמועמד להתקבל, אבל את מרבית המרואיינים לא יקבלו (בגלל גודל הכיתה).
 
הלוואות   :
אין צורך בערב אמריקאי, יש גם מלגות חלקיות, לתלמידי ארגונים ללא מטרות רווח – אפשרות מימון מלא.
 
P4D – מלגה מלאה , צריך חיבור נוסף. החברה קוראת את החיבור והיא מחליטה על הקבלה. בתמורה לקבלה הסטודנט יבצע התמחות אצל אותה חברה, ללא התחייבות לעבוד אצה לאחר כך. הקריטריון לקבלה – האם אתה יכול לתרום ל-Diversity של אותה חברה.
 
Waitlist:
רק אם חושבים שיש סיכוי שהסטודנט יקבל בשלב מאוחר יותר. בד"כ יקבל תשובה באביב, מעט מאד ישארו עד הקיץ , רק למקרה שיקרה משהו עם הסטודנטים שאמורים להגיע.
 
שאלות ותשובות שנשאלו:
המלצת PEER – רוצים ללמוד איך זה לעבוד ביחד איתך.
 
מובטלים – זה לא פוגע אם יש הסבר טובץ אפשר להביא בוס קודם כממליץ.
 
סיכויי קבלה למישהו שמגיש מחדש – גבוהים יותר מלמועמד חדש.
 
לא נותנים Feedback למישהו שלא התקבל, כיוון שהם לא רוצים לצור רושם שיש לך בעיה שבגלל שלא התקבלתה, אלא בעיקר השיקולים הם של מגוון סטודנטים וזה יכול להשתנות משנה לשנה.
 
הזמנות לראיון – משבוע אחרי הגשת הבקשה ועד שבוע לפני ה-deadline לתשובות.
 
במידה והתקבלת יש לך עד האביב לתת תשבה סופית אם אתה אכן מעוניין לקבל את ההצעה.
 
מקווה שזה עוזר.
ד"א אם למישהו יש שאלה שרוצה שאני אשאל – הוא מוזמן לשלוח לי.
אני אבקר בבתי הספר הבאים: Stanford, Wharton, Columbia, Harvard, MIT, Chicago, Kellogg.

חזרה לראש העמוד
 אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה   תודה (0) תודה(0)   ציטוט boazcn ציטוט  כתוב תגובהתגובה קישור ישיר להודעה זו פורסם: 19 בספטמבר 2004 ב 16:24 boazcn  הצג תפריט
Guest Group
Guest Group


הצטרף: 06 באוקטובר 2003
מצב: לא מחובר
נקודות: 139

To: All


לאחר שנהגת האוטובוס הורידה אותי בקצה השני של הקמפוס (יש למעשה 8 קוי אוטובוס שנוסעים בקמפוס הענק והיפה הזה) נאלצתי ללכת כ-20 דקות עד הקמפוס. ליווה אותי בדרך בחור מהפקולטה לדרמה שהתלונן על המסיבות של בית הספר למנהל עסקים. הוא טען שהמוזיקה במסיבות כל כך חזקה עד שהם לא יכלו לבצע את החזרות להצגות שלהם. הוא גם שיבח את המעונות שלהם , ואמר שהם ברמה של בית מלון.
היום היה היום הראשון ללימודים בפקולטה ותלמידי שנה שניה התרגשו לפגוש אחד את השני לאחר חופשת הקיץ.
נכנסתי להרצאה במיקרו כלכלה . המרצה היה פרופ' יוסי פיינברג. למרות שלמדתי כבר 2 קורסים במיקרו כלכלה, הוא העביר חומר שטרם ראיתי. המרצה היה מעולה ולאחר מכן גיליתי הוא זכה לפני שנתיים בפרס מרצה מצטיין. בקורסים הקודמים שביצעתי במיקרו כלכלה הדגש היה על נוסחאות וכדומה, כאן היתה גישה שונה לגמרי, Case וסימולציה בכיתה – גישה מאד מעניינת וחיובית לתחום לא קל. אולי בגלל שזה רק תחילת השנה אבל התלמידים לא שליטה מדהימה , למעט בודדים שהעירו הערות ברמה גבוהה. הגישה של המרצה (וגם של המרצה הבא , כך שכנראה זו הגישה בסטנפורד) היא שהמרצים באים לעזור ולתרום לתלמידים. המרצה אמר שהמשימה שלו היא להביא את כולם לרמה מינימלית במיקרו כלכלה, ואם מישהו לא יגיע לשם זה כישלון שלו. לאורך כל ההרצאה המרצה שילב הומור ודאג שהתלמידים ישתתפו בדיון פעיל. בסיכום  זה ההרצאה הכי טובה שהייתי בה עד היום במיקרו.
ההרצאה היתה שעה וארבעים וחמש דקות, אבל לא שמים לב שהזמן עובר. המרצה דורש שהתלמידים יקראו חומר לכיתה ומסתמך על זה (בניגוד לת"א שאף אחד לא ציפה שממש תקרא את החומר).
 
לאחר מכן הלכתי לאכול במנזה של הפקולטה. מסעדה זה תיאור טוב יותר עם שילוב של מזון מכל מקום בעולם (סושי, טורטילות ואפילו פלאפל). לאחר מכן קפצתי למרכז הקניות – אל תצפו לדיונון , זה יותר דומה לעזריאלי.
 
ההרצאה הבאה היתה במימון – ניהול השקעות. שוב מרצה מעולה , שטרח לאורך כל ההרצאה להגיש שהמטרה שלו היא לתרום לסטודנטים. לאורך כל ההרצאה  הוא סיפר לנו על בוגרים מפורסמים של הקורס שלו (הקורס הזה מאד מבוקש וכנראה הוא מפתח לעשיית כסף רב בעתיד) בניהם מנכ"ל SUN.
בהרצאה היו 3 אורחים, אחד מהם מנהל קרן מאד מצליחה שנתן הרצאה בת 20 דקות על הקרן שלו. כל הקורס משולב Case-ים שנכתבים על ידי המרצה , והוא טורח לשלב מיקרים אקטואלים. אהבתי את מה שהוא אמר: כמו שמצפים ממשקיע לנתח בזמן אמת את ההשקעות, אי אפשר לצפות מהאנשים בקורס לנתח מקרה בן 3 שנים כשיודעים מראש מה התוצאה, לכן הוא מכניס מקרים חדשים עם אלמנט של חוסר ודאות. המרצה והמרצה האורח שילבו פרטים רבים על כלכלות שונות בעולם , עם דגש על קוריאה, יפן וסין. בסוף ההרצאה המרצה והמרצה האורח ניתחו Case ביחד ושילבו את הסטודנטים באופן פעיל. בקורס ישתתפו מרצים רבים מכל העולם, אחד מהם אמור להגיע במיוחד מאיטליה רק כדי לתת הרצאה.
 
בסיכום: קמפוס מדהים, מזג אויר מצויין, כולם רוכבים על אופניים ברחבי הקמפוס, מרצים מעולים, פוטנציאל להצלחה בעתיד, חבורה מגובשת ומאד נחמדה של סטודנטים וכנראה הכי חשוב בסטנפורד הרבה Fun.
 
מכיוון שזה הקמפוס הראשון שבו ביקרתי , אין לי למה להשוות (למעט ת"א), אז אני אוכל לתת עוד היבטים בעתיד. מחר אני בכנס של MIT, יום רביעי – Wharton , יום חמישי – Columbia. אם יש שאלות / בקשות אני כאן.

חזרה לראש העמוד
 אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה   תודה (0) תודה(0)   ציטוט boazcn ציטוט  כתוב תגובהתגובה קישור ישיר להודעה זו פורסם: 22 בספטמבר 2004 ב 22:25 boazcn  הצג תפריט
Guest Group
Guest Group


הצטרף: 06 באוקטובר 2003
מצב: לא מחובר
נקודות: 139

To: All


ביקור בWharton:
בבוקר השתפתי בהרצאה ביזמות. המרצה הציג אותי לכיתה והתקבלתי במחיאות כפיים (רגע מביך מעט, אבל גם מדגיש את החשיבות שגם המרצים נותנים למועמדים לבית הספר). בהרצאה היתה הרצאת אורח של אחד ממנהלי מכוני המחקר בבית הספר על כתיבת תוכנית עיסקית. היתה הרצאה מצויינת , שמעתי בעבר הרצאות על כתיבת תוכנית עיסקית , אבל המרצה הזה הציג בגישה שונה ומעניינת ונתן דוגמא מעשית לכתיבת תוכנית עיסקית , הוא גם הציג את הדברים שחשובים לקרנות ונתן הסברים איך להתמודד עם שאלות שפשר שישאלו אותך כשאתה בא לגייס כסף.
אח"כ הצטרפתי להרצאה מרתקת בניהול מו"מ. בהתחלת ההרצאה עלו 2 סטודנטים, כל אחד הציג מקרה מהתקופה האחרונה שבו הוא ניהל מו"מ וכיצד הוא התמודד עם זה. סטודנטית אחת הציגה כיצד היא נהלה מו"מ על רכב משומש וסטודנט שני הציג כיצד הוא ניהל מו"מ על שכ"ד . אח"כ היה סימולציה בה הכיתה התחלקה לזוגות וכל אחד מבני הזוג היה דמות ב-Case שנתנו להם לקרוא מראש. זה מקרה של תאונת דרכים – אחד נפצע והשני הנהג האשם והם ניהלו מו"מ על גובה הפיצויים. היה מעניין לראות כיצד אנשים ממדינות שונות מנהלים מו"מ בצורה שונה. בסוף ההרצאה כל אחד מבני הזוג נתן feedback לשני על אופן ניהול המו"מ שלו.
אח"כ לקחו אותנו לארוחת צהרים עם סטודנטים ולסיור בקמפוס.
ממה שהצלחתי להתרשם מוורטון:
בית ספר גדול , מרגישים את כמות הסטודנטים לעומת סטנפורד. יש לזה יתרונות וחסרונות.
האנשים מאד מאד נחמדים , מאד מאד רוצים לעזור והאוירה החברתית מצויינת.
גם הקמפוס נהדר וכולם אומרים שהם מאד מופתעים לטובה מפילדלפיה.
המבנה של בית הספר חדש ומאובזר ברמה גבוהה.
 
פגישה עם ועדת הקבלה:
למי שרוצה – ה-email של הבחור מהוועדה שנתן לנו את ההרצאה: face=Times New Roman color=#0000ff mcromin@wharton.upenn.edu/SPAN אבל לדעתי עדיף אם יש שאלות לפנות ללוח הדיונים שיש להם באתר – הוא מכיל המון מידע. אין ספק שוורטון עומדים מאחורי הכוונה שלהם לעשות את תהליך הקבלה שקוף וידידותי ככל האפשר.
בפגישה עם ועדת הקבלה היו אנשים מברזיל, הודו , קוריא וסין.
התוכנית – 2 שנות לימוד, כמעט אין אנשים שעובדים באותה תקופה.
לפני השנה הראשונה יש Pre-term באוגוסט. חודש שלם שמיועד לחזרה על החומר, להכיר את פילדלפיה, להכיר את הכיתה וכולל מסע מנהיגות בן מספר ימים.
בבית הספר 11 מחלקות ו-18 Major.
שנה ראשונה – Core , אפשר לעשות בחינת פטור או לקבל פטור על בסיס קורס קודם שעשית. יש שלושה קורסי חובה שמהם אי אפשר להוציא פטור (מנהיגות , אתיקה ועוד קורס )
800 איש ב-Class – 65 ב-Cohort – 5 בקבוצת לימוד (שמוגדרת מראש ע"י בית הספר).
בקיץ עושים התמחות , אפשר להמשיך אח"כ לעבוד בתחום ההתמחות אבל זה לא מחוייב. כ-65% מקבלים הצעה קבועה ממקום ההתמחות וכ-50% מהם מקבלים את ההצעה.
בקיץ אפשר להשתתף במסע לימוד למדינה זרה , זה לא מונע לעשות התמחות בקיץ. עלות הנסיעה על חשבון הסטודנט (כ-3500 $ , זו אולי הסיבה רק 15% משתתפים בזה).
בשנה שניה – אין Cohort , לומדים קורסים באופן חופשי .
 
תהליך הקבלה:
שקוף ככל האפשר כדי להקל על התהליך.
4 שיקולים (כולם מהוים חבילה שלמה – אין נוסחא ואין מינימום):
א. יכולות אקדמאיות – האם אתה מסוגל להתמודד עם החומר. Gmat , ציוני תואר ראשון, איזה קורסים לקחת , מה היתה מגמת הציונים (רוצים לראות שיפור לקראת סוף התואר) במה התקשת .
טווח ציוני תואר I : 3.0 – 3.9 , ממוצע – 3.5.
GMAT : לעשות שוב רק אם אתה חושב שאתה יכול לשפר. אם שיפרת זה מראה שאתה משיע וגם שעשית שיקול נכון , לעומת זאת אם הציון ירד זה מראה שעשית שיקול גרוע.
טווח : 670 – 760, ממוצע – 716.
ב. התפתחות מקצועית : זה לא רק הקריירה בעבודה , אלא איך התפתחת והתקדמת.
ממוצע שנות עבודה – 6 טווח : 0-19.
רוצים לראות איך תרמת לעבודה וכיצד התקדמת.
אין עדיפות למקום עבודה מסויים.
רוצים לראות כיצד ניצלת הזדמנויות שניתנו לך. אם עשית את אותה העבודה בשש השנים האחרונות , זה בסדר , אם החלפת הרבה מקומות עבודה זה גם בסדר – אבל חשוב להסביר למה. הם רוצים לשמוע את ה-story behind the story.
הם גם רוצים לגעת כיצד התקדמת לעומת העמיתים שלך במקום העבודה.
ג. תכונות אישיות: מחפשים רמזים לאינטילגנציה ריגשית.יכולות מנהיגותיות, כיצד איתגרת את עצמך, יכולות עבודה בקבוצה.
 
סקר שעשו בין תלמידי השנה הראשונה לפני שהם התחילו ללמוד – מה וורטון אומר לך – במקום הראשונה היה Finance . בסוף השנה עשו את אותו הסקר ואז התלמידים דירגו את עבודת צוות במקום הראשון.
 
אזרחות טובה – כיצד תרמת לחברה.
יכולות דיבור וכתיבה.
חוש הומור.
מודעת גבוהה עצמך.
 
ד. timing and presentation:
R1, R2  - סיכויים שויים.
היתרון ב-R1 מקבלים תשובה מוקדם.
R3 – מאד קשה להתקבל.
בהגשת המועמדות – להציג מודעות עצמית. לבדוק שגיאות כתיב (שוב פעם – בית ספר השלישי שמזכיר את זה. הוא גם סיפר על מקרה שבו מישהי ענה על למה אני רוצה להגיע לוורטון – בגלל מזג האויר הנהדר של ה-West coast והקירבה לעמק הסיליקון...). לענות על השאלות שנשאלים ולעמוד במגבלת המילים של ה-essay (לא פחות ! ולא יותר ! מ +-10% ).
ממליץ ששני אנשים יקראו את החיבורים שכתבת ויאירו לך הערות. אחרי שהם קוראים את החיבור הם צריכים להגיד שהם מכירים אותך ואת ה-How and Why של הדברים שעשית.
צריך להראות גם איך אתה הולך לנצל את הזדמנויות שיניתנו לך בוורטון ולמה וורטון המקום שמתאים לך.
 
בסופו של דבר 2 אנשים יקראו את המועמדות שלך : סטודנט שעבר הדרכה מתאימה ומישהו מוועדת הקבלה. אם עברת את שניהם אתה מוזמן לראיון, אם יש חילוקי דעות בין שניהם אדם שלישי יקרא את המועמדות, אם שניהם מסכימים שאתה לא מתאים – אתה נדחה. כ-15% מאלו שמגישים מועמדות מוזמנים לראיון.
 
כל מי שלא התקבל יכול לעבור שיחת feedback , שם יסבירו לו מה הבעיות באפליקציה. הם מאד מעודדים re-application.
 
42% מהתלמידים מגיעים מחוץ לארה"ב.
 
משיחה עם סטודנט - וורטון מנסים לשפר את המעמד שלהם בקרב בוגרי צבא  והם אפילו שואלים ספציפית האם שירתת בצבא , אז מומלץ לשחק על הקלף של צה"ל.

חזרה לראש העמוד
 אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה   תודה (0) תודה(0)   ציטוט boazcn ציטוט  כתוב תגובהתגובה קישור ישיר להודעה זו פורסם: 23 בספטמבר 2004 ב 18:26 boazcn  הצג תפריט
Guest Group
Guest Group


הצטרף: 06 באוקטובר 2003
מצב: לא מחובר
נקודות: 139

To: All


כנס HBS:
כבר בהתחלה מרגישים שזה כנס של HARVARD – כולם עם חליפות ועניבות (עברתי ממכנסים קצרים וחולצת T של סטנפורד לחולצות מכופתרות של וורטון לעניבות של HBS...).
 
המטרה של HARVARD – לפתח מנהיגים יוצאי דופן שיתרמו לשיפור החברה. הם הדגישו שהמטרה שלהם היא לפתח ולא ליצור מנהיגים, וכך גם הם בוחרים את התלמידים שלהם – מנהיגים ולא אנשים שרוצים ללמוד להנהיג.
 
900 תלמידים , 2 שנות לימוד.
 
חווית הלימוד:
1. ראיית ניהול כללי  - general management .
שנה ראשונה – לומדים קורסי חובה.
שנה שניה – חופשי לגמרי. אפשר גם לעשות Field study – אחד בסמסטר , עד שנים מקסימום בשנה השניה (זה קורס עבודה חופשית על נושא מסויים). אפשר גם ללמוד בפקולטות שונות או ב-Sloan MIT.
2. Section – קסוצות של 90 סטודנטים שלומדים ביחד לאורך כל השנה הראשונה.
3. Case method – 100%. נועד כדי לאפשר לכך להתמודד עם קבלת החלטות. לאחר 500 CASE-ים הם מניחים שאתה יכול להתמודד עם כל תרחיש ניהולי.
4. דגש מאד חזק על לימוד – מרצה לא יקבל קביעות אם הוא לא מרצה טוב. אין עוזרי הוראה – כל מרצה אחראי על בדיקת התרגילים, כתיבת מבחנים ובדיקתם.
 
קהילה:
1.                32% בינלאומי
2.                למרות שלא חשוב מה למדת בתואר הראשון הם כן רוצים שיהיה לך ידע מתמטי , לכן אם התקבלת הם יגדירו לך תוכנית השלמה ואתה תצטרך לעשות קורסי השלמה לפני תחילת התואר.
3.                ממליצים לבוא לביקור בקמפוס
4.                יש מעונות תלמידים
5.                מעורבות גובהה של התלמידים בחיי ביה"ס.
6.                מעורבות של Alumni
 
הפתחות של הקריירה:
-                                                    Self assessment – לפני שמגיעים לקמפוס עושים תרגיש שנועד להחליט במה אתה טוב ומה אתה רוצה לשפר במהלך הלימודים שלך.
-                                                    Coaching – מסייעים לך למצוא עבודה.
-                                                    Career team – תלמידים משנה שני שעוזרים לתלמידים שנה א' לאתר הזדמנויות עבודה.
 
תהליך הקבלה:
בודקים:
  1. יכולות אקדמאיות – ציונים , רמת בית הספר של תואר ה-I, איזה הרצאות לקחת. ו-GMAT
  2. יכולות מנהיגות: זה בד"כ מה שמבדיל בין מי שמתקבל ל-HBS למי שלא. HBS מפתח מנהיגים ולא יוצר כאלה. הם בודקים על סמך הדברים שעשית אם אתה מנהיג.
  3. תכונות אישיות: בודקים האם אתה יכול לתרום לשיטת הלימוד של ה-CASE. הם בודקים את זה על סמך הראיון וההמלצות.
 
מומלץ להגיש מועמדות ב-R1 or R2, אין הבדל בין הסיבובים הללו.
 
Essay- הדבר הכי חשוב במועמדות. צריך להשקיע בו הכי הרבה זמן. חשוב להשקיע הרבה זמן בחשיבה על מה שעשית בחיים.
 
3 ממליצים – 3 אנשים שידעו עליך דברים טובים. צריך למצוא אנשים שישקיעו זמן עבורך לכתוב עליך. התואר שלהם לא משנה.
 
ב-HBS ה-GMAT לא כל כך חשוב , טווח הציונים 500 (!) – 800 (שמעתי אפילו ש-HBS היה בית ספר הכבכיר האחרון שהתחיל להשתמש בציוני ה-GMAT , והוא עשה את זה כי הממוצע של ה-GMAT הוא חלק הכרחי בתהליך ה-RANKING של בתי הספר על ידי העיתונים, להערכתי הם יסתכלו על ה-GMAT אפילו פחות עכשיו שהם נטשו את המשחק של ה-RANKING )
 
ראיון – הכרחי לקבלה. בבוסטון, בטלפון או בערים ספציפיון בעולם על ידי בוגרים סציפיים.
 
סיוע פיננסי – הלוואות מ-City bank לכל הסכום
 
מאד ממליצים לבקר בכל בתי הספר שאתה מגיש אליהם מועמדות.
 
תיאור הביקור ב-Columbia יגיע בקרוב.
אני כרגע בבוסטון נהנה מחופשת הסוףשבוע – עיר מדהימה , מעל 50 אוניברסיטאות וקולגים , ומרגישים את זה .  

חזרה לראש העמוד
 אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה   תודה (0) תודה(0)   ציטוט boazcn ציטוט  כתוב תגובהתגובה קישור ישיר להודעה זו פורסם: 25 בספטמבר 2004 ב 22:26 boazcn  הצג תפריט
Guest Group
Guest Group


הצטרף: 06 באוקטובר 2003
מצב: לא מחובר
נקודות: 139

To: All


ביקור בקולומביה:
נתחיל בשורה התחתונה – אם אתה לא מחפש Finance או לחילופין מת לחיות וללמוד בניו-יורק, אין לך מה לחפש כאן.
בכל אוניברסיטה שבה ביקרתי באתי בעיקר לבדוק האם המיתוס על אותה אוניברסיטה הוא נכון. וכנראה שבכל מיתוס יש אמת מסויימת שקצת קשה לנפץ (ובכל מקרה האנשים שיבואו לגייס אותך לעבודה גם מושפעים מאותו מיתוס , אז זה לא יעזור אם חויית הלימוד שלך באותה אוניברסיטה שונה לחלוטין). אז המיתוס על קולומביה הוא : Finance וניו-יורק. והמיתוס נכון. חצי מהמילים שתשמעו זה מימון וחצי זה ניו-יורק. ואין ספק שיש אנשים שזה מתאים להם (לפחות 900 בשנה) . אז אם אתם רוצים לחיות את העיר הגדולה אז זה מקום נהדר בשבילכם, אבל יש סיכוי קטן מאד שתפגשו את החברים שלכם לכיתה בסוף השבוע.
ניסיתי לחשוב במונחים של ישראל על ההבדלים בין האוניברסיטאות השונות , אז בפרופורציה המתאימה: אם אתם מת"א ותלכו ללמוד בבן-גוריון אז כול החברים שלכם ירחמו עליכם כי לא יהיה לכם חיים במשך ארבעת השנים הקרובות, ואז אתם מגיעים לב"ש וכול הסטודנטים גרים אחד ליד השני ומתפתחת קהילה סטודנטיאלית מסביב לאוניברסיטה ובאמת אין יותר מדי מה לעשות כי זה ב"ש (ומותר לי להגיד את זה , כי אני במקור משם ואחותי וגיסי לומדים בבן-גוריון). אז Wharton זה כמו ב"ש (שוב בפרופורציות...) וכול מי שעובר מניו-יורק לפילדלפיה מקבל מבט מרחם מהחברים שלו. אבל אז הוא מגלה את חבריו הסטודנטים ומתפחים קשרים וחוויות חדשות.
קולומביה זה בדיוק בכיוון ההפוך – להגיע לאוניברסיטת ת"א מכל מקום אחר בארץ . וגרים ברחבי ת"א ומתחילים לחיות את ת"א (אכן עיר מדהימה וזה מעבר שעבר עלי עם המעבר מב"ש לת"א). כך גם קולומביה , הבחור שאירח אותי בקמפוס בחר לגור רחוק מהאוניברסיטה כדי להרגיש את חיי הלילה של ניו-יורק. זה לא מתכון מוצלח לחיי חברה טובים בקמפוס, אבל כן לחיי חברה נהדרים במקומות אחרים.
 
אני לא הולך להגיד עכשיו שהרוורד זה כמו הטכניון בחיפה (אולי MIT – נראה מחר) – הרוורד זה עולם אחר לגמרי , אבל על כך בסיקור הבא.
על סטפורד הייתי אומר שאם הטכניון היה פותח שלוחה באילת זה היה המקבילה הישראלית – ה-west coast .
 
אז לפני שאני הולך להביא את הסיפור על קולומביה, אני ממליץ לכל אחד לחשוב מה מתאים לו בחיים. מעבר ל-H/W/S (הסימול האמריקאי להרוורד / וורטון/ סטנפורד) שהם ליגה משלהם, כל שאר האוניברסיטאות ב-top 20 ראוויות וכדי לבחון את כול אחת מהם על פי השיקולים מתאימים לך. בין היתר השיקולים החשובים : שיטת ההוראה, דירוג ב-BW, מי החברות שמגייסות בקמפוס, באיזה תחום האוניברסיטה חזקה (וזה לא משנה אם זה רק מיתוס), גודל כיתת הלימוד (יש חסרונות ויתרונות לכול גישה) והעיר (עיר גדולה / קטנה , איזה סוג חברות פועלות באותה העיר, ומזג האויר – בשנה שעברה בבוסטון היה אחד החורפים הכי קשים ב-100 השנים האחרונות, לא בטוח שכל אחד רוצה לעבור את זה).
העירו לי בפורום שכשבחרתי אוניברסיטאות פשוט הלכתי לפי הדירוג, שזה נכון וביעבד זה טעות. למרות שתמזל מזלי ו(כמעט) כל אחת מהאוניברסיטאות שאני מגיש אליהם מועמדות ממש מתאימה לי ואני אשמח ללמוד בהם בשנה הבאה, בדיעבד צריך ללכת בגישה של לימוד המאפיינים של כל אוניבסיטה ולראות למה אתה מתאים. כל תוכנית ב-top 20 ראויה וכדאי להנות בשנתיים של ה-MBA ולא להיות במקום שאתה לא נהנה ממנו. אני רק יכול להמליץ על ביקור בקמפוס כדי להבין את זה טוב יותר.  
 
ותודה לכולם על התודות, שמח לעזור.
ואזהרה קטנה  - כל אחד הוא אדם שונה , לכל אחד מתאים משהו אחר וכל אחד יכול להתרשם באופן שונה מאותו מקום. אז קחו את הפילוסופיה שלי בפרופורציה המתאימה.

חזרה לראש העמוד
 אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה   תודה (0) תודה(0)   ציטוט boazcn ציטוט  כתוב תגובהתגובה קישור ישיר להודעה זו פורסם: 27 בספטמבר 2004 ב 17:29 boazcn  הצג תפריט
Guest Group
Guest Group


הצטרף: 06 באוקטובר 2003
מצב: לא מחובר
נקודות: 139

To: All


ביקור ב-MIT:
הביקור ב-MIT מאד מאורגן ומסודר ע"י בית הספר. לצערי לא נתנו לי לבחור את ההרצאה שבה השתתפתי, ומגבלת הזמן מנעה ממני להשתתף בהרצאה נוספת. לכן נאלצתי להשתתף בהרצאה אחת , לא ממש מוצלחת בחשבונאות.
MIT נמצאת ב-Cambridge על יד בוסטון, באיזור עם נוף מדהים. הקמפוס קצת ישן.
MIT משתדלת מאד לייחד את עצמה, ומשלבת דברים מיוחדים כמו סמסטר של 6-1-6, כיתה קטנה וגמישות גבוהה בבחירת קורסים.
להלן הנושאים שעלו ב-session:
MIT שלבת תאוריה ומעש – Mind and hand. דוגמא שניתנה – תחרות ה-50K , שהובילה להקמת יותר מ-75 חברות פעילות.
תוכנית יותר אנליטית ו-rigorous יחסית לתוכניות אחרות, אבל יותר גמישה מאחרים (רק סמסטר אחד מורכב מקורסי חובה).
6-1-6: שבוע SIP באמצע , בו ניתנים הרצאות מעשיות של מרצים וקורסי מנהיגות.
Challenge – בסוף השנה, תחרות בה הקבוצות צריכות לציע פתרון לבעיה שניתנת.
G-Lab: ייעוץ לחברות START_UP ברחבי העולם.
בינואר – קורסי העשרה, מעל 1,000 אפשרויות.
 
שילוב של הרצאות ו-CASE.
אפשר גם לעשות תיזה.
אפשר גם להיות עוזר הוראה ולהרוויח כסף.
מעורבות גבוהה של התלמידים: ארגון סיורים, השתתפות ב-Senate (מועצת תלמידים), CLUB.
 
חיבור "משהו משמעותי בשנה האחרונה" – ניתן כדי שהאנשים יוכלו לתת סיפורים מחוץ למסגרת העבודה.
 
Cover letter – למה אתה רוצה להיות בתוכנית.
 
Additional info – ניתן להוסיף דברים על האישיות , אבל רצוי להסביר דברים חריגים במועמדות.
המלצה – לפחות אחת ממעסיק נוכחי, אם לא אז להסביר למה.
 
החיבור נקרא על ידי אנשים מועדת הקבלה (יש 15).
 
כל מי שמתקבל חייב לעבור ראיון. הראיון אישי ע"י ועדת הקבלה (ולא ע"י בוגר).
 
הראיונות נמשכים עד הימים האחרונים של הקבלה. ראיונות יתחילו באמצע דצמבר.
 
מגבלת מילים – לא קשיחה.
 
חצי מאלו שעברו ראיון מתקבלים.
קבלה : 3500 מועמדים – מתקבלים 325. סיכויי קבלה גבוהים יותר ב-R1 (אבל לא להזדרז להגיש על חשבון איכות).
 
תוכניות משולבות:
LMF
מנהיגות ציבורית.
ביו-מדיקל.
 
בודקים יכולות אנגלית ע"י הראיון ולא ע"י TOEFL.
 
לא כולם גרים בקמפוס – יש הרגלה למעונות.
כניסה לקורסים - bidding

חזרה לראש העמוד
 כתוב תגובה כתוב תגובה עמוד  123 22>
  שתף שיחה   

הרשאות פורום  הצג תפריט

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.17
Copyright ©2001-2013 Web Wiz Ltd.

העמוד הזה נוצר ב .188 שניות.